Ogólne Warunki Handlowe

Spis treści:
Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Artykuł 3 - Zastosowanie
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia
Artykuł 9 - Cena
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
Artykuł 11 - Dostawa i realizacja
Artykuł 12 - Transakcje długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie
Artykuł 13 - Płatność
Artykuł 14 - Procedura reklamacyjna
Artykuł 15 - Spory
Artykuł 16 - Dodatkowe lub odmienne postanowienia
Artykuł 1 - Definicje
W niniejszych warunkach:
- Okres do namysłu: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
- Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w celach związanych z działalnością zawodową lub gospodarczą i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;
- Dzień: dzień kalendarzowy;
- Transakcja długoterminowa: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony w czasie;
- Trwały nośnik: każdy środek, który umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób umożliwiający przyszłe korzystanie z nich przez okres odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i który pozwala na niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji;
- Prawo odstąpienia: możliwość dla konsumenta odstąpienia od umowy na odległość w okresie do namysłu;
- Wzór formularza: wzór formularza odstąpienia od umowy, który przedsiębiorca udostępnia, a który konsument może wypełnić, gdy chce skorzystać z prawa do odstąpienia;
- Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi konsumentom na odległość;
- Umowa na odległość: umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży na odległość produktów i/lub usług przez przedsiębiorcę, przy czym do zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik komunikacji na odległość;
- Technika komunikacji na odległość: środek, który można wykorzystać do zawarcia umowy, bez konieczności jednoczesnej fizycznej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu;
- Ogólne Warunki: niniejsze Ogólne Warunki przedsiębiorcy.
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Nazwa przedsiębiorcy: 6WAYS
Adres siedziby: Westgaag 94 a, 3155 DJ Maasland, Holandia
Numer telefonu: +31106690510 (pn-pt 12.00 do 17.00)
Adres e-mail: [email protected] (prosimy o podanie nazwy sklepu internetowego)
Numer KvK: 68459491
Numer identyfikacyjny VAT: NL857453920B01
Artykuł 3 - Zastosowanie
- Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej zawartej umowy na odległość i zamówień między przedsiębiorcą a konsumentem.
- Przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki można sprawdzić u przedsiębiorcy i na życzenie konsumenta zostaną one przesłane bezpłatnie w najkrótszym możliwym terminie.
- Jeżeli umowa na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, wówczas, w drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł w prosty sposób przechowywać go na trwałym nośniku. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami drogą elektroniczną i że na życzenie konsumenta zostaną one przesłane bezpłatnie drogą elektroniczną lub w inny sposób.
- W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie również szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, zastosowanie mają ustępy drugi i trzeci, a konsument może, w przypadku sprzecznych ogólnych warunków, zawsze powoływać się na mające zastosowanie postanowienie, które jest dla niego najkorzystniejsze.
- Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków jest w jakimkolwiek momencie całkowicie lub częściowo nieważne lub zostanie unieważnione, umowa i niniejsze warunki pozostają w mocy w pozostałym zakresie, a dane postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione, w drodze wzajemnego porozumienia, postanowieniem, które w miarę możliwości odzwierciedla pierwotny zamiar.
- Sytuacje, które nie są uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach, należy oceniać "zgodnie z duchem" niniejszych ogólnych warunków.
- Niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub więcej postanowień naszych warunków należy interpretować "zgodnie z duchem" niniejszych ogólnych warunków.
Artykuł 4 - Oferta
- Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.
- Oferta jest niewiążąca. Przedsiębiorca jest uprawniony do zmiany i dostosowania oferty.
- Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca korzysta z ilustracji, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie nie są wiążące dla przedsiębiorcy.
- Wszystkie ilustracje, specyfikacje i dane w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
- Ilustracje produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
- Każda oferta zawiera takie informacje, że jest jasne dla konsumenta, jakie prawa i obowiązki związane są z akceptacją oferty. Dotyczy to w szczególności:
- ceny wraz z podatkami;
- ewentualnych kosztów dostawy;
- sposobu, w jaki umowa zostanie zawarta i jakie działania będą w tym celu konieczne;
- tego, czy zastosowanie ma prawo odstąpienia od umowy;
- sposobu płatności, dostawy i realizacji umowy;
- terminu przyjęcia oferty, lub terminu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
- wysokości opłaty za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania z techniki komunikacji na odległość są obliczane na podstawie innej niż regularna stawka podstawowa za używany środek komunikacji;
- czy umowa po zawarciu jest archiwizowana, a jeśli tak, w jaki sposób można się z nią zapoznać;
- sposobu, w jaki konsument, przed zawarciem umowy, może sprawdzić i w razie potrzeby poprawić dane przekazane przez niego w ramach umowy;
- ewentualnych innych języków, oprócz języka polskiego, w których może być zawarta umowa;
- kodeksów postępowania, którym podlega przedsiębiorca oraz sposobu, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami drogą elektroniczną; oraz
- minimalnego czasu trwania umowy na odległość w przypadku transakcji długoterminowej.
Artykuł 5 - Umowa
- Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, w momencie przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia warunków w niej określonych.
- Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie przyjęcia oferty. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania tego przyjęcia, konsument może rozwiązać umowę.
- Jeżeli umowa jest zawierana drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przekazywania danych i zapewnia bezpieczne środowisko internetowe. Jeżeli konsument może płacić elektronicznie, przedsiębiorca będzie przestrzegał odpowiednich środków bezpieczeństwa.
- Przedsiębiorca może - w granicach określonych przez prawo - uzyskać informacje o zdolności konsumenta do wykonania jego zobowiązań płatniczych, a także o wszystkich faktach i czynnikach, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tych badań przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy, aby nie zawierać umowy, jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia lub wniosku, podając uzasadnienie, lub do związania realizacji umowy specjalnymi warunkami.
- Przedsiębiorca wraz z produktem lub usługą przekaże konsumentowi następujące informacje, w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł w łatwy sposób przechowywać je na trwałym nośniku:
a. adres siedziby przedsiębiorcy, pod którym konsument może składać reklamacje;
b. warunki, na jakich i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub jasne oświadczenie dotyczące wyłączenia prawa odstąpienia od umowy;
c. informacje o gwarancjach i istniejącej obsłudze posprzedażnej;
d. informacje zawarte w artykule 4 ustęp 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca już przekazał te informacje konsumentowi przed realizacją umowy;
e. wymagania dotyczące wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa ma okres obowiązywania dłuższy niż jeden rok lub jest zawarta na czas nieokreślony.
- W przypadku transakcji długoterminowej, przepis poprzedniego ustępu ma zastosowanie tylko do pierwszej dostawy.
- Każda umowa jest zawierana pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Przy dostawie produktów:
- Przy zakupie produktów konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyn przez 14 dni. Okres ten rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wcześniej wyznaczonego przez konsumenta i zgłoszonego przedsiębiorcy przedstawiciela.
- W okresie do namysłu konsument będzie ostrożnie obchodził się z produktem i opakowaniem. Rozpakuje lub użyje produkt tylko w takim zakresie, jaki jest konieczny, aby ocenić, czy chce zatrzymać produkt. Jeżeli korzysta z prawa odstąpienia od umowy, zwróci produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i - jeśli to racjonalnie możliwe - w oryginalnym stanie i opakowaniu do przedsiębiorcy, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przekazanymi przez przedsiębiorcę.
- Kiedy konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, jest zobowiązany poinformować o tym przedsiębiorcę w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Powiadomienie musi być dokonane przez konsumenta za pomocą formularza modelowego. Po poinformowaniu przedsiębiorcy, że konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczone towary zostały zwrócone na czas, na przykład za pomocą dowodu wysyłki.
- Jeżeli klient po upływie terminów określonych w ustępach 2 i 3 nie zgłosił chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy, zakup staje się faktem.
Przy świadczeniu usług:
- Przy świadczeniu usług konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyn przez co najmniej 14 dni, począwszy od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument będzie postępował zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przekazanymi przez przedsiębiorcę przy składaniu oferty i/lub najpóźniej w momencie świadczenia usługi.
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia
- Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu towaru ponosi najwyżej konsument.
- Jeżeli konsument zapłacił pewną kwotę, przedsiębiorca zwróci tę kwotę jak najszybciej, ale nie później niż 14 dni po odstąpieniu od umowy. Warunkiem jest jednak to, że produkt został już zwrócony sprzedawcy internetowemu lub przedstawiono przekonujący dowód całkowitego zwrotu. Zwrot zostanie dokonany przy użyciu tego samego środka płatności, który został użyty przez konsumenta, chyba że konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia
- Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do produktów opisanych w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, przynajmniej przed zawarciem umowy.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku produktów:
a. które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacjami konsumenta;
b. które mają wyraźnie osobisty charakter;
c. które ze względu na swój charakter nie mogą być zwrócone;
d. które mogą szybko ulec zepsuciu lub zestarzeniu;
e. których cena jest uzależniona od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
f. w przypadku pojedynczych gazet i czasopism;
g. w przypadku nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których konsument naruszył plombę;
h. w przypadku produktów higienicznych, których konsument naruszył plombę.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku usług:
a. dotyczących zakwaterowania, transportu, usług restauracyjnych lub zajęć rekreacyjnych, które mają być świadczone w określonym dniu lub okresie;
b. których świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu do namysłu;
c. dotyczących zakładów i loterii.
Artykuł 9 - Cena
- W okresie ważności podanym w ofercie, ceny oferowanych produktów i/lub usług nie będą podwyższane, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmian stawek VAT.
- W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny są uzależnione od wahań na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, po zmiennych cenach. To powiązanie z wahaniami i fakt, że ewentualnie podane ceny są cenami orientacyjnymi, będzie wskazany w ofercie.
- Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają one z przepisów ustawowych lub prawnych.
- Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to zastrzegł i:
a. wynikają one z przepisów ustawowych lub prawnych; lub
b. konsument ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem od dnia, w którym podwyżka ceny wchodzi w życie.
- Ceny podane w ofercie produktów lub usług zawierają podatek VAT.
- Wszystkie ceny podlegają błędom drukarskim i składu. Za skutki błędów drukarskich i składu nie ponosi się odpowiedzialności. W przypadku błędów drukarskich i składu przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po błędnej cenie.
Artykuł 10 - Zgodność i Gwarancja
- Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi spełniają warunki umowy, specyfikacje podane w ofercie, rozsądne wymagania solidności i/lub użyteczności oraz istniejące w dniu zawarcia umowy przepisy ustawowe i/lub rządowe. Jeżeli uzgodniono, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do zastosowań innych niż normalne.
- Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie narusza praw i roszczeń, które konsument może mieć wobec przedsiębiorcy na podstawie umowy.
- Wszelkie wady lub niewłaściwie dostarczone produkty należy zgłaszać przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 1 tygodnia od dostawy. Zwrot produktów musi nastąpić w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.
- Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub stosowania produktów.
- Gwarancja nie ma zastosowania, jeżeli:
- Konsument sam naprawił i/lub przetworzył dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub przetworzenie osobom trzecim;
- Dostarczone produkty zostały wystawione na nienormalne warunki lub są w inny sposób niedbale traktowane lub są traktowane w sposób sprzeczny z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub instrukcjami na opakowaniu;
- Wada jest w całości lub częściowo wynikiem przepisów, które rząd wydał lub wyda w odniesieniu do rodzaju lub jakości zastosowanych materiałów.
Artykuł 11 - Dostawa i realizacja
- Przedsiębiorca dołoży najwyższej staranności przy odbiorze i realizacji zamówień na produkty oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług.
- Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał przedsiębiorcy.
- Z uwzględnieniem tego, co zostało określone w ustępie 4 niniejszego artykułu, firma realizuje przyjęte zamówienia sprawnie, ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa jest opóźniona, lub jeżeli zamówienie nie może być zrealizowane lub może być zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż 30 dni po złożeniu zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów. Konsument nie ma prawa do odszkodowania.
- Wszystkie terminy dostaw są orientacyjne. Konsument nie może wywodzić żadnych praw z podanych terminów. Przekroczenie terminu nie uprawnia konsumenta do odszkodowania.
- W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z ustępem 3 niniejszego artykułu, przedsiębiorca zwróci kwotę, którą konsument zapłacił, tak szybko jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni po rozwiązaniu umowy.
- Jeżeli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży starań, aby udostępnić artykuł zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy zostanie jasno i zrozumiale poinformowane, że dostarczany jest artykuł zastępczy. W przypadku artykułów zastępczych nie można wyłączyć prawa odstąpienia od umowy. Koszty ewentualnego zwrotu ponosi przedsiębiorca.
- Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostawy do konsumenta lub wcześniej wyznaczonego i przedsiębiorcy znanego przedstawiciela, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 - Transakcje długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie
Wypowiedzenie
- Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, która obejmuje regularną dostawę produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
- Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, na koniec określonego okresu, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
- Konsument może umowy wymienione w poprzednich ustępach:
- wypowiedzieć w każdej chwili, nie ograniczając się do wypowiedzenia w określonym czasie lub okresie;
- wypowiedzieć co najmniej w taki sam sposób, w jaki zostały zawarte;
- zawsze wypowiedzieć z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie.
Przedłużenie
- Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być automatycznie przedłużona lub odnowiona na czas określony.
- W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu, umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę dzienników, gazet i czasopism, może być automatycznie przedłużona na określony czas nieprzekraczający trzech miesięcy, jeżeli konsument może wypowiedzieć tę przedłużoną umowę przed końcem przedłużenia, z okresem wypowiedzenia nieprzekraczającym jednego miesiąca.
- Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów lub usług, może być automatycznie przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w każdej chwili z okresem wypowiedzenia nieprzekraczającym jednego miesiąca, a w przypadku umowy obejmującej regularną, ale rzadszą niż raz w miesiącu, dostawę dzienników, gazet i czasopism - z okresem wypowiedzenia nieprzekraczającym trzech miesięcy.
- Umowa o ograniczonym czasie trwania regularnej dostawy dzienników, gazet i czasopism w celach wprowadzających (próbna lub wprowadzająca subskrypcja) nie jest automatycznie kontynuowana i kończy się automatycznie po próbnym lub wprowadzającym okresie.
Czas trwania
- Jeżeli umowa ma czas trwania dłuższy niż jeden rok, konsument może po roku wypowiedzieć umowę w każdej chwili z okresem wypowiedzenia nieprzekraczającym jednego miesiąca, chyba że zasady słuszności i sprawiedliwości sprzeciwiają się wypowiedzeniu przed końcem uzgodnionego okresu.
Artykuł 13 - Płatność
- O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą zostać uiszczone w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu do namysłu, o którym mowa w artykule 6 ustęp 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi, okres ten rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia umowy.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłaszać przedsiębiorcy nieprawidłowości w podanych lub wskazanych danych dotyczących płatności.
- W przypadku niespełnienia zobowiązania przez konsumenta, przedsiębiorca ma prawo, z zastrzeżeniem ograniczeń ustawowych, do obciążenia konsumenta uzasadnionymi kosztami, o których konsument został poinformowany z wyprzedzeniem.
Artykuł 14 - Procedura reklamacyjna
- Przedsiębiorca posiada dostatecznie nagłośnioną procedurę reklamacyjną i rozpatruje reklamacje zgodnie z tą procedurą reklamacyjną.
- Reklamacje dotyczące realizacji umowy muszą być złożone przedsiębiorcy w ciągu 7 dni, w sposób pełny i jasno opisany, po stwierdzeniu przez konsumenta wad.
- Reklamacje złożone przedsiębiorcy są rozpatrywane w terminie 14 dni, licząc od daty ich otrzymania. Jeżeli reklamacja wymaga przewidywalnie dłuższego czasu na rozpatrzenie, przedsiębiorca odpowie w terminie 14 dni z potwierdzeniem odbioru i wskazaniem, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
- Jeżeli reklamacja nie może zostać rozwiązana w drodze wzajemnego porozumienia, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.
- Reklamacja nie zawiesza zobowiązań przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wskaże inaczej na piśmie.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca według własnego uznania albo bezpłatnie wymieni dostarczone produkty, albo je naprawi.
Artykuł 15 - Spory
- Do umów między przedsiębiorcą a konsumentem, do których odnoszą się niniejsze ogólne warunki, ma zastosowanie wyłącznie prawo holenderskie. Dotyczy to również sytuacji, gdy konsument mieszka za granicą.
- Konwencja Wiedeńska o Międzynarodowej Sprzedaży Towarów nie ma zastosowania.
Artykuł 16 - Dodatkowe lub odmienne postanowienia
Dodatkowe postanowienia lub postanowienia odbiegające od niniejszych ogólnych warunków nie mogą być niekorzystne dla konsumenta i muszą być sporządzone na piśmie lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób na trwałym nośniku.