Oceniono na 4.9 / 5 na podstawie  recenzji klientów Google 

Ogólne Warunki Handlowe

Ładuję...

Ogólne Warunki Handlowe

Café du Jour B.V. - Wersja 24-09-2025

Artykuł 1 - Definicje

W niniejszych warunkach rozumie się przez:

1. Okres namysłu: termin, w którym konsument może skorzystać ze swojego prawa odstąpienia od umowy;
2. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;
3. Dzień: dzień kalendarzowy;
4. Transakcja długoterminowa: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, której obowiązek dostawy i/lub odbioru jest rozłożony w czasie;
5. Trwały nośnik: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób umożliwiający przyszłą konsultację i niezmienioną reprodukcję przechowywanych informacji;
6. Prawo odstąpienia: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy na odległość w okresie namysłu;
7. Formularz wzorcowy: wzór formularza odstąpienia udostępniony przez przedsiębiorcę, który konsument może wypełnić, gdy chce skorzystać ze swojego prawa odstąpienia;
8. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna oferująca produkty i/lub usługi konsumentom na odległość;
9. Umowa na odległość: umowa, w ramach której w zorganizowanym przez przedsiębiorcę systemie sprzedaży na odległość produktów i/lub usług, aż do zawarcia umowy włącznie, wykorzystywana jest wyłącznie jedna lub więcej technik komunikacji na odległość;
10. Technika komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia umowy, bez jednoczesnego spotkania konsumenta i przedsiębiorcy w tej samej przestrzeni;
11. Ogólne Warunki Handlowe: niniejsze Ogólne Warunki Handlowe przedsiębiorcy.

Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy

Nazwa przedsiębiorcy: Café du Jour B.V.

Adres siedziby: Westgaag 94 a, 3155 DJ Maasland, Holandia

Numer telefonu: +31 10 669 0510

Adres e-mail: [email protected]

Numer KRS: 93080697

Numer identyfikacyjny VAT: NL866270152B01

Artykuł 3 - Zastosowanie

1. Niniejsze ogólne warunki handlowe mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej zawartej umowy na odległość i zamówień między przedsiębiorcą a konsumentem.
2. Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków handlowych zostanie udostępniony konsumentowi. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki handlowe można przejrzeć u przedsiębiorcy i że zostaną one przesłane bezpłatnie na żądanie konsumenta tak szybko, jak to możliwe.
3. Jeśli umowa na odległość jest zawierana elektronicznie, wbrew poprzedniemu ustępowi i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków handlowych może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, że może być łatwo przechowywany przez konsumenta na trwałym nośniku. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami handlowymi drogą elektroniczną i że zostaną one przesłane bezpłatnie na żądanie konsumenta drogą elektroniczną lub w inny sposób.
4. W przypadku gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków handlowych mają zastosowanie również szczególne warunki produktu lub usługi, drugi i trzeci ustęp stosuje się odpowiednio, a konsument może zawsze powołać się na stosowne postanowienie, które jest dla niego najkorzystniejsze w przypadku sprzecznych ogólnych warunków handlowych.
5. Jeśli jedno lub więcej postanowień w niniejszych ogólnych warunkach handlowych jest w dowolnym momencie całkowicie lub częściowo nieważne lub zostanie unieważnione, wówczas umowa i niniejsze warunki pozostają w mocy w pozostałej części, a dane postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione w porozumieniu stron postanowieniem, które możliwie najbardziej zbliża się do zakresu oryginału.
6. Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych warunkach handlowych należy oceniać „w duchu" niniejszych ogólnych warunków handlowych.
7. Niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub więcej postanowień naszych warunków należy interpretować „w duchu" niniejszych ogólnych warunków handlowych.

Artykuł 4 - Oferta

1. Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest złożona pod pewnymi warunkami, zostanie to wyraźnie określone w ofercie.
2. Oferta jest niewiążąca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
3. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeśli przedsiębiorca korzysta ze zdjęć, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub oczywiste błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
4. Zdjęcia i specyfikacje w ofercie są jak najbardziej wierne. Przedsiębiorca stara się przedstawić je jak najdokładniej.
5. Zdjęcia produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
6. Każda oferta zawiera takie informacje, że konsumentowi jasne jest, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty. Dotyczy to w szczególności:
  • ceny z podatkami;
  • ewentualnych kosztów wysyłki;
  • sposobu zawarcia umowy i czynności niezbędnych do tego celu;
  • stosowania lub niestosowania prawa odstąpienia;
  • sposobu płatności, dostawy i wykonania umowy;
  • terminu przyjęcia oferty lub terminu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
  • wysokości stawki za komunikację na odległość, jeśli koszty korzystania z techniki komunikacji na odległość są obliczane na innej podstawie niż regularna stawka podstawowa dla użytego środka komunikacji;
  • czy umowa będzie archiwizowana po zawarciu, a jeśli tak, w jaki sposób może być konsultowana przez konsumenta;
  • sposobu, w jaki konsument może sprawdzić i w razie potrzeby skorygować dane dostarczone przez siebie w kontekście umowy przed zawarciem umowy;
  • ewentualnych innych języków, w których oprócz języka holenderskiego można zawrzeć umowę;
  • kodeksów postępowania, którym przedsiębiorca się poddał i sposobu, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami postępowania drogą elektroniczną; oraz
  • minimalnego czasu trwania umowy na odległość w przypadku transakcji długoterminowej.

Artykuł 5 - Umowa

1. Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych w niej warunków.
2. Jeśli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie przyjęcia oferty. Dopóki otrzymanie tego przyjęcia nie zostało potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
3. Jeśli umowa jest zawierana elektronicznie, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego transferu danych i zapewnia bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument może płacić elektronicznie, przedsiębiorca zachowa odpowiednie środki bezpieczeństwa.
4. Przedsiębiorca może - w ramach prawnych - dowiedzieć się, czy konsument może spełnić swoje zobowiązania płatnicze, a także wszystkie te fakty i czynniki, które są ważne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli przedsiębiorca na podstawie tego badania ma dobre powody, aby nie zawierać umowy, ma prawo odmówić zamówienia lub wniosku z podaniem uzasadnienia lub związać wykonanie ze specjalnymi warunkami.
5. Przedsiębiorca prześle konsumentowi wraz z produktem lub usługą następujące informacje, na piśmie lub w taki sposób, aby mogły być przechowywane przez konsumenta w dostępny sposób na trwałym nośniku:
a. adres siedziby przedsiębiorcy, gdzie konsument może składać skargi;
b. warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia, lub wyraźne wskazanie dotyczące wyłączenia prawa odstąpienia;
c. informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie posprzedażowym;
d. dane zawarte w artykule 4 ustęp 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca już dostarczył te dane konsumentowi przed wykonaniem umowy;
e. wymagania dotyczące wypowiedzenia umowy, jeśli umowa ma czas trwania dłuższy niż jeden rok lub jest na czas nieokreślony.
6. W przypadku transakcji długoterminowej postanowienie poprzedniego ustępu dotyczy tylko pierwszej dostawy.
7. Każda umowa jest zawierana pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.

Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy

Przy dostawie produktów:

1. Przy zakupie produktów konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyn przez 14 dni. Ten okres namysłu rozpoczyna się dzień po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub przedstawiciela wcześniej wyznaczonego przez konsumenta i zgłoszonego przedsiębiorcy.
2. W okresie namysłu konsument będzie obchodził się z produktem i opakowaniem ostrożnie. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w zakresie niezbędnym do oceny, czy chce zachować produkt. Jeśli korzysta ze swojego prawa odstąpienia, zwróci produkt ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i - jeśli to racjonalnie możliwe - w oryginalnym stanie i opakowaniu przedsiębiorcy, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę.
3. Gdy konsument chce skorzystać ze swojego prawa odstąpienia, jest zobowiązany zgłosić to przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument musi to zgłosić za pomocą formularza wzorcowego. Po tym, jak konsument zgłosił, że chce skorzystać ze swojego prawa odstąpienia, klient musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczone towary zostały zwrócone na czas, na przykład za pomocą dowodu wysyłki.
4. Jeśli klient po upływie terminów określonych w ustępach 2 i 3 nie zgłosił, że chce skorzystać ze swojego prawa odstąpienia lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy, zakup jest ostateczny.

Przy świadczeniu usług:

1. Przy świadczeniu usług konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyn przez co najmniej 14 dni, począwszy od dnia zawarcia umowy.
2. Aby skorzystać ze swojego prawa odstąpienia, konsument postępuje zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę wraz z ofertą i/lub najpóźniej przy dostawie.

Artykuł 7 - Koszty w przypadku odstąpienia

1. Jeśli konsument korzysta ze swojego prawa odstąpienia, ponosi co najwyżej koszty zwrotu.
2. Jeśli konsument zapłacił kwotę, przedsiębiorca zwróci tę kwotę jak najszybciej, ale nie później niż 14 dni po odstąpieniu. Warunkiem jest, że produkt został już otrzymany z powrotem przez sprzedawcę internetowego lub można przedstawić rozstrzygający dowód całkowitego zwrotu.

Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia

1. Przedsiębiorca może wyłączyć prawo odstąpienia konsumenta dla produktów opisanych w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa odstąpienia ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie to wskazał w ofercie, przynajmniej na czas przed zawarciem umowy.
2. Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe tylko dla produktów:
a. które zostały stworzone przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacjami konsumenta;
b. które są wyraźnie osobistego charakteru;
c. które ze względu na swoją naturę nie mogą być zwrócone;
d. które mogą szybko się zepsuć lub zestarzeć;
e. których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
f. dla pojedynczych gazet i czasopism;
g. dla nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których pieczęć została złamana przez konsumenta;
h. dla produktów higienicznych, których pieczęć została złamana przez konsumenta.
3. Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe tylko dla usług:
a. dotyczących zakwaterowania, transportu, działalności restauracyjnej lub spędzania wolnego czasu do wykonania w określonym terminie lub w określonym okresie;
b. których świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu namysłu;
c. dotyczących zakładów i loterii.

Artykuł 9 - Cena

1. W okresie ważności określonym w ofercie ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną zwiększone, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmian stawek VAT.
2. Wbrew poprzedniemu ustępowi przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, ze zmiennymi cenami. Ta zależność od wahań i fakt, że ewentualnie wymienione ceny są cenami docelowymi, są określone w ofercie.
3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy są wynikiem przepisów prawnych lub postanowień.
4. Podwyżki cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to zastrzegł i:
a. są wynikiem przepisów prawnych lub postanowień; lub
b. konsument ma uprawnienie do wypowiedzenia umowy ze skutkiem od dnia, w którym podwyżka ceny wchodzi w życie.
5. Ceny wymienione w ofercie produktów lub usług zawierają VAT.
6. Wszystkie ceny podlegają błędom drukarskim i składu. Za konsekwencje błędów drukarskich i składu nie przyjmuje się odpowiedzialności. W przypadku błędów drukarskich i składu przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu według błędnej ceny.

Artykuł 10 - Zgodność i Gwarancja

1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami określonymi w ofercie, rozsądnymi wymaganiami solidności i/lub użyteczności oraz istniejącymi w dniu zawarcia umowy przepisami prawnymi i/lub przepisami rządowymi. Jeśli uzgodniono, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do innego niż normalnego użycia.
2. Dla wszystkich towarów konsumpcyjnych obowiązuje ustawowa gwarancja zgodności na okres 2 lat od dostawy produktu. W tym okresie konsument ma prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany w przypadku braku zgodności.
3. Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na prawa ustawowe i roszczenia, które konsument może zgłosić przeciwko przedsiębiorcy na podstawie umowy.
4. Konsument musi poinformować przedsiębiorcę na piśmie o wadzie w ciągu 2 miesięcy od jej stwierdzenia. Wady mogą być stwierdzone i zgłoszone w całym ustawowym okresie gwarancyjnym wynoszącym 2 lata.
5. Oprócz ustawowej gwarancji zgodności na okres 2 lat, przedsiębiorca może udzielić dodatkowej gwarancji handlowej. Ta gwarancja handlowa nie wpływa na prawa ustawowe konsumenta. Przedsiębiorca jednak nigdy nie ponosi odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użycia lub zastosowania produktów.
6. Ustawowa gwarancja zgodności pozostaje w pełni obowiązująca, chyba że brak zgodności jest bezpośrednim wynikiem:
  • Nierozsądnego użycia przez konsumenta, które jest bezpośrednio związane z powstałą wadą, gdzie konsument nie traktował dostarczonych produktów zgodnie z dostarczonymi instrukcjami użytkowania;
  • Normalnego zużycia produktu;
  • Przyczyny zewnętrznej, której nie można przypisać przedsiębiorcy.
Ciężar dowodu, że wada jest bezpośrednim wynikiem jednej z powyższych okoliczności, spoczywa na przedsiębiorcy. W przypadku wątpliwości przeważa prawo konsumenta do ustawowej gwarancji zgodności. Naprawy przez konsumenta lub osoby trzecie prowadzą do utraty gwarancji tylko wtedy, gdy te naprawy bezpośrednio przyczyniły się do powstania konkretnej wady.

Artykuł 11 - Dostawa i wykonanie

1. Przedsiębiorca zachowa największą możliwą ostrożność przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług.
2. Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał firmie.
3. Firma zrealizuje przyjęte zamówienia sprawnie, ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy okres dostawy. Jeśli dostawa jest opóźniona lub jeśli zamówienie nie może być zrealizowane lub może być zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż 30 dni po złożeniu zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez kosztów. Konsument nie ma prawa do odszkodowania.
4. W przypadku rozwiązania zgodnie z ustępem 3 tego artykułu przedsiębiorca zwróci kwotę zapłaconą przez konsumenta jak najszybciej, ale nie później niż 14 dni po rozwiązaniu.
5. Jeśli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży starań, aby udostępnić artykuł zastępczy. Najpóźniej przy dostawie zostanie podane w jasny i zrozumiały sposób, że dostarczany jest artykuł zastępczy. W przypadku artykułów zastępczych prawo odstąpienia nie może być wykluczone. Koszty ewentualnej przesyłki zwrotnej ponosi przedsiębiorca.
6. Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostawy do konsumenta lub przedstawiciela wcześniej wyznaczonego i zgłoszonego przedsiębiorcy, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.

Artykuł 12 - Transakcje długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie

Wypowiedzenie

1. Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony i która dotyczy regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług w dowolnym czasie, z zastrzeżeniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
2. Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony i która dotyczy regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług w dowolnym czasie pod koniec okresu określonego, z zastrzeżeniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
3. Konsument może umowy wymienione w poprzednich ustępach:
  • wypowiedzieć w dowolnym czasie i nie być ograniczonym do wypowiedzenia w określonym czasie lub w określonym okresie;
  • przynajmniej wypowiedzieć w ten sam sposób, w jaki zostały przez niego zawarte;
  • zawsze wypowiedzieć z tym samym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie.

Przedłużenie

4. Umowa zawarta na czas określony i która dotyczy regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług nie może być milcząco przedłużona lub odnowiona na czas określony.
5. Wbrew poprzedniemu ustępowi umowa zawarta na czas określony i która dotyczy regularnej dostawy dzienników i tygodników oraz czasopism może być milcząco przedłużona na czas określony maksymalnie trzech miesięcy, jeśli konsument może wypowiedzieć tę przedłużoną umowę pod koniec przedłużenia z okresem wypowiedzenia nie dłuższym niż jeden miesiąc.
6. Umowa zawarta na czas określony i która dotyczy regularnej dostawy produktów lub usług może być milcząco przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może wypowiedzieć w dowolnym czasie z okresem wypowiedzenia nie dłuższym niż jeden miesiąc i okresem wypowiedzenia nie dłuższym niż trzy miesiące w przypadku, gdy umowa dotyczy regularnej, ale rzadszej niż raz w miesiącu, dostawy dzienników i tygodników oraz czasopism.
7. Umowa z ograniczonym czasem trwania na regularną dostawę dzienników i tygodników oraz czasopism w celach wprowadzających (subskrypcja próbna lub wprowadzająca) nie jest milcząco kontynuowana i kończy się automatycznie po upływie okresu próbnego lub wprowadzającego.

Czas trwania

8. Jeśli umowa ma czas trwania dłuższy niż jeden rok, konsument może wypowiedzieć umowę w dowolnym czasie po roku z okresem wypowiedzenia nie dłuższym niż jeden miesiąc, chyba że rozsądek i słuszność sprzeciwiają się wypowiedzeniu przed końcem uzgodnionego czasu trwania.

Artykuł 13 - Płatność

1. O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą być zapłacone w ciągu 7 dni roboczych po rozpoczęciu okresu namysłu, o którym mowa w artykule 6 ustęp 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi okres ten rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia umowy.
2. Konsument ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia przedsiębiorcy nieścisłości w podanych lub określonych danych płatniczych.
3. W przypadku braku płatności ze strony konsumenta przedsiębiorca ma prawo, z zastrzeżeniem ograniczeń prawnych, do naliczenia rozsądnych kosztów wcześniej podanych konsumentowi.

Artykuł 14 - Procedura reklamacyjna

1. Przedsiębiorca dysponuje wystarczająco nagłośnioną procedurą reklamacyjną i rozpatruje reklamację zgodnie z tą procedurą reklamacyjną.
2. Reklamacje dotyczące wykonania umowy muszą być złożone u przedsiębiorcy w sposób pełny i jasny w ciągu 7 dni po tym, jak konsument odkrył wady.
3. Reklamacje złożone u przedsiębiorcy otrzymują odpowiedź w terminie 14 dni od daty otrzymania. Jeśli reklamacja wymaga przewidywalnie dłuższego czasu przetwarzania, przedsiębiorca odpowie w terminie 14 dni z potwierdzeniem odbioru i wskazaniem, kiedy konsument może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.
4. Jeśli reklamacja nie może być rozwiązana w drodze wzajemnego porozumienia, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.
5. Reklamacja nie zawiesza obowiązków przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wskaże inaczej na piśmie.
6. Jeśli reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca według własnego wyboru wymieni lub naprawi dostarczone produkty bezpłatnie.

Artykuł 15 - Spory

1. Umowy między przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki handlowe, podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu. Nawet jeśli konsument mieszka za granicą.
2. Konwencja wiedeńska o umowach sprzedaży nie ma zastosowania.

Artykuł 16 - Postanowienia dodatkowe lub odbiegające

Postanowienia dodatkowe lub odbiegające od niniejszych ogólnych warunków handlowych nie mogą być na niekorzyść konsumenta i muszą być zapisane na piśmie lub w taki sposób, że mogą być przechowywane przez konsumenta w dostępny sposób na trwałym nośniku.